Contactați 10 profesioniști
Proiect de implementareTrebuie să găsiți un specialist în servicii din categoria Proiect de implementare? Vă vom ajuta să găsiți experți de calitate la prețuri corecte. Doar introduceți o solicitare.
Proiect de realizare a construcțiilor
Introducere
Managementul de proiect este baza pe care se bazează fiecare proiect de construcție. Managerul de proiect de construcție trebuie să dobândească diverse abilități și competențe pentru a se putea deplasa în jurul proiectului și a stabili conexiuni funcționale cu multe echipe. Proiectele de construcții au nevoie în permanență de schimbări și, în acest sens, gestionarea proiectelor este cheia stabilității întregului proces. În acest articol, vom încerca să implementăm conceptele și principiile de bază legate de managementul proiectelor de construcții.
Ce înseamnă managementul proiectelor de construcție (CPM)?
Proiect de construcție managementul poate fi definit ca rutare., reglementare și supraveghere a proiectului de la început până la sfârșit. Scopul final al managementului proiectelor de construcții este satisfacerea completă a cerințelor clientului pentru un proiect viabil în ceea ce privește funcționalitatea și bugetul. Există o gamă largă de tipuri de proiecte de construcții, cum ar fi proiecte de construcții comerciale, rezidențiale, industriale și grele. supravegherea proiectelor de la început până la sfârșit. Pe scurt, managerul proiectului de construcții trebuie să aibă grijă de:
- Realizați un buget și negociați estimări de costuri
- Organizați-vă itinerariile
- Alegeți cea mai eficientă metodă de construcție și strategie
- Păstrați legătura cu clienții în ceea ce privește lucrurile sau chestiuni bugetare.
În unele cazuri, acest lucru se poate întâmpla chiar dacă proiectul este încă în curs de dezvoltare. Selecția se bazează pe un proces de licitație cu diferiți furnizori. Există trei metode predominante pentru selectarea unui furnizor: selecție cu ofertă redusă, selecție cu cea mai bună valoare și selecție bazată pe calificare. Contractanții ar trebui să poată gestiona termenele limită, problemele bugetare, siguranța publică, luarea deciziilor, managementul calității, planurile de lucru, resursele umane și matematica.
Managementul proiectelor de construcții: funcții principale
Managementul construcțiilor este de obicei extins la mai multe funcții diferite. Cea mai importantă dintre acestea ar putea fi rezumată după cum urmează:
1. Specificarea obiectivelor și planurilor proiectului, inclusiv proiectarea domeniului de aplicare, calendarul, bugetul, decizia cu privire la rezultatele necesare și selecția participanților la proiect.
2. Creșterea eficienței resurselor prin dobândirea forței de muncă și a echipamentelor necesare.
3. Efectuarea a numeroase operațiuni prin coordonarea și gestionarea legitime a contractării, planificării, estimării, proiectării și construcției pe tot parcursul procesului.
4. Dezvoltarea eficientă a unei comunicări fiabile între agenți pentru rezolvarea oricăror conflicte, care pot apărea.
Principiile principale ale managementului proiectelor de construcții Nu este un secret faptul că managementul proiectelor de construcții este o zonă destul de complicată. Cu toate acestea, există câteva principii de bază pe care ar trebui să le țină cont de toți cei care abia intră pe teren.
Totul începe cu faptul că proprietarul proiectului contactează contractanții pentru a solicita oferte. Managerii de construcții care sunt interesați de implementarea proiectului vor oferi apoi o ofertă proprietarului. Oferta va include detalii despre suma de bani pe care proprietarul proiectului trebuie să o liciteze pentru a finaliza proiectul. Există două tipuri de sume licitate:
1. Ofertă deschisă: ofertele deschise sunt indisolubil legate de proiectele publice. Aceasta este o licitație în care orice furnizor care își depune oferta este binevenit. O ofertă deschisă este de obicei promovată în mod deschis.
2. Licitație închisă: proiectele private se bazează pe oferte închise. Proprietarul proiectului trimite o cerere de oferte unui anumit număr de furnizori. managementul proiectului de construcție
După primirea tuturor ofertelor pentru un anumit proiect, proprietarul continuă să selecteze un contractor în unul din următoarele trei moduri:
1. Selecție scăzută a ofertei: în acest caz, principala preocupare este prețul. Companiile de administrare a construcțiilor depun cele mai mici oferte care sunt deschise pentru finalizarea proiectului. Proprietarul proiectului selectează cea mai mică ofertă și continuă cu aceasta.
2. Alegerea celei mai bune valori: acest proces subliniază calificarea și prețul. Proprietarul alege cea mai atractivă ofertă din punct de vedere al calității și al banilor.
3. Selecție bazată pe calificare: Această metodă este adoptată atunci când o calificare este utilizată ca unic criteriu pentru selectarea unei companii de management al construcțiilor. Domenii de organizare a proiectelor.
Tipuri de contracte
După încheierea licitației, este necesar să se convină asupra tipului de contract. De obicei, există patru tipuri de contracte:
1. Suma forfetară: cel mai popular tip de acord. Proprietarul și antreprenorul au stabilit un preț fix pentru întregul proiect. Prețul rămâne același, chiar dacă se dovedește că costul total al proiectului este mai mic decât suma convenită.
2. Prețul unitar: dacă există dificultăți obiective în a decide cu privire la prețul final în avans, această metodă este preferată. Proprietarul proiectului oferă materiale cu un preț unitar specific pentru a reduce cheltuielile. managementul proiectelor de construcții
3. Taxă de creștere a costurilor: un contract de preț plus cost este cel mai bun acord contractual pentru furnizori. Pe lângă costul total al proiectului și taxa fixă convenită pentru contractant, proprietarul trebuie să plătească toate celelalte cheltuieli imprevizibile la finalizare.
4. Preț maxim garantat: ultimul tip de contract nu este foarte diferit de cel anterior. Diferența cheie este prețul maxim stabilit, care în acest caz nu poate fi depășit.
Procese de gestionare a proiectelor
Procesul de licitare s-a încheiat și acum este momentul ca toate persoanele implicate în proiect să aibă loc. În general, fiecare proiect are un ciclu de viață standard, indiferent de caracteristicile sale speciale. Această structură poate fi conturată în patru etape de bază:
1. Lansarea proiectului În timpul primei faze, obiectivul și fezabilitatea proiectului vor fi determinate. Aceasta este o etapă crucială în întregul proces, deoarece poate indica dacă acest proiect este o oportunitate bună sau nu. Dacă este necesar, va fi efectuat un studiu de fezabilitate și o soluție / plan recomandat va fi emis pe baza rezultatelor sale. Odată ce totul este decis, va fi creat un document de început al proiectului (PID). Documentul de început al proiectului oferă elementele de bază ale planului de construcție și este unul dintre cele mai importante artefacte din managementul proiectului. Explorează LetsBuild astăzi!
2. Faza de planificare În faza de planificare a proiectului, echipa determină toată munca care trebuie făcută. Este o activitate în desfășurare aproape până la sfârșitul proiectului. Principala prioritate în faza de planificare este planificarea timpului, costurilor și resurselor pentru proiect. Pe baza acestor cerințe, echipa dezvoltă o strategie care trebuie urmată. Aceasta se numește și gestionarea domeniului. Un alt document important care trebuie pregătit este Work Breakdown Structure (WBS), o listă de verificare care împarte toate lucrările necesare în categorii mai mici și mai funcționale (puteți face acest lucru în software-ul nostru de planificare a construcțiilor). De îndată ce bugetul, programul și lucrările sunt definite, proiectul este aproape gata să înceapă. Următorul pas în acest proces cu adevărat important este gestionarea riscurilor. În acest moment, echipa ar trebui să examineze toate potențialele amenințări la adresa proiectului și să vină cu o soluție solidă. În sfârșit, este necesar și un plan de comunicare pentru a asigura un flux eficient de informații între părțile interesate din proiect.
3. Faza de implementare În faza de implementare, este pus în funcțiune un plan de management al proiectului de construcție. Această fază este de obicei împărțită în două procese principale: implementarea și monitorizarea și controlul. Echipa de proiect asigură îndeplinirea sarcinilor necesare. În același timp, progresul este monitorizat și modificările sunt făcute în consecință. De fapt, managerul de proiect își petrece cea mai mare parte a timpului monitorizând și, în funcție de informațiile primite, redirecționează sarcinile și menține controlul asupra proiectului.
4. Faza finală (termen) Faza finală a proiectului reprezintă finalizarea sa oficială. Managerul de proiect evaluează ceea ce a ieșit bine și se referă la posibile eșecuri. La final, echipa întocmește un raport de proiect, calculează bugetul final și oferă informații despre toate sarcinile care rămân neterminate. Raportul de proiect combinat cu analiza posibilelor defecțiuni va fi un feedback valoros pentru viitoarele proiecte de construcții.
Planificarea proiectului
Planificarea fiabilă poate elimina multe riscuri care pot apărea în timpul construcției proiect. Scopul principal al planificării este îmbunătățirea alocării materialelor și resurselor în cadrul proiectului. În acest fel, se pot evita posibile întârzieri și se poate asigura o mai bună comunicare între diferitele părți. Există o serie de tehnici de planificare diferite dintre care un manager de proiect poate alege:
1. Diagrama Gantt: Acesta este fără îndoială unul dintre cele mai practice sisteme pe care le poate avea o echipă de proiect. Diagrama Gantt vă poate oferi o prezentare generală a proiectului de construcție și vă poate informa despre sarcinile care rămân aici sau vor fi finalizate la timp.
2. Planificarea echilibrului: tehnica echilibrului este o metodă extrem de utilă pentru sarcini repetitive. Poate oferi asistență remarcabilă în respectarea termenelor limită și alocarea eficientă a resurselor.
3. Metoda căii critice: este unul dintre cele mai populare instrumente de planificare și ajută foarte mult la alocarea sistematică a resurselor și la calcularea exactă a programelor de timp. În scurt, metoda căii critice poate contribui la finalizarea mai devreme sau cel puțin la timp a proiectului dvs. de construcție.
4. Q-Scheduling: Această metodă de planificare a construcției a devenit din ce în ce mai populară în ultima vreme, deoarece permite managerilor de proiect să reunească numeroase sarcini, uneori conflictuale, în ordinea corectă.
Buget în domeniul construcțiilor managementul proiectului
Definirea unui buget este de departe unul dintre cei mai de bază parametri care ar trebui luați în considerare la proiectarea unui proiect de construcție. Estimarea costurilor poate fi o sarcină foarte provocatoare, dar dacă este realizată corect, poate fi una dintre cheile succesului. De obicei, există patru parametri de bază pe care un manager de proiect ar trebui să-i aibă în vedere:
1. Analiza proiectului: prima măsură ceea ce trebuie adoptat este clarificarea diferitelor obiective și limitări ale proiectului în curs de pregătire. Când o faceți, puteți avea o idee mai bună despre ceea ce doriți să realizați și pe cine trebuie să realizați exact.
2. Estimarea bugetului: Odată ce ați organizat toate prioritățile proiectului dvs., este timpul să vă organizați bugetul conform unui calendar fix. Acum este momentul potrivit pentru a solicita oferte contractanților interesați. construcția bugetului
3. Monitorizarea costurilor: De îndată ce proiectul de construcție este pus în funcțiune, este necesar să începeți monitorizarea costurilor proiectului. Cu cât începeți să faceți acest lucru mai repede, cu atât mai bine, deoarece vă va permite să detectați utilizarea abuzivă a resurselor înainte de a fi prea târziu.
4. Contabilitate: Este esențial un departament de contabilitate extrem de competent. În cooperare cu echipa de proiect, aceștia vor fi responsabili pentru menținerea tuturor acordurilor financiare la timp.
Aspect juridic al proiectului de construcție
Proiectul de construcție constă din mai multe Detalii. Unul dintre cele mai importante pe care niciun manager de proiect nu ar trebui să le ignore este legat de parametrii legali ai acestuia. Un manager de proiect de construcții bine pregătit ar trebui să poată oferi întotdeauna răspunsuri la eventualele dispute juridice sau riscuri care pot apărea. În acest fel, întregul proiect este securizat și construit pe baze solide. În general, trebuie luate în considerare cinci domenii principale:
1. Părți: această categorie se aplică oricui este implicat în proiectul de construcție (antreprenori, consultanți, subcontractanți, cumpărători etc.)
2. Contracte: Deși există anumite forme fixe de contracte pentru proiecte de construcții, trebuie aduse adesea modificări ale acordurilor, astfel încât consilierea juridică este mai mult decât necesară.
3. Legislație și reglementări: o echipă juridică bună se poate asigura că toate legile și reglementările sunt respectate în mod corespunzător.
4. Achiziții: Procesul de achiziție implică achiziționarea tuturor diferitelor materiale și servicii necesare unui proiect de construcție. Prin urmare, este esențial ca întregul proiect să fie strict reglementat din punct de vedere juridic.
5. Asigurare: Nu este un secret că există multe pericole fizice pe șantier. Prin urmare, managerul de proiect ar trebui să fie informat și să aibă grijă de toate detaliile minore referitoare la contractele de asigurare. efort. Există o multitudine de parametri și elemente care ar trebui analizate cu atenție.