Căutați profesioniști inteligenți
Servicii PC și ITTrebuie să găsiți un specialist în servicii din categoria Servicii PC și IT? Vă vom ajuta să găsiți experți de calitate la prețuri corecte. Doar introduceți o solicitare.
Întrebări frecvente
Ca parte a asistenței IT, avem adesea întrebări similare. De aceea, am creat o listă de întrebări frecvente și soluții pentru a vă ajuta cu computerul. Dacă faceți clic pe stânga, veți găsi cele mai frecvente întrebări din domeniul IT.
Care sunt cele mai frecvente întrebări despre computerul meu?
Computerul meu nu vrea să se aprindă, ce ar trebui să fac? În primul rând, verificați cablul de alimentare pentru a vă asigura că este conectat la o priză electrică. Când utilizați un cablu prelungitor, asigurați-vă, de asemenea, că este conectat și că comutatorul de alimentare al cablului prelungitor este pornit. Unele prelungitoare au un întrerupător încorporat - un buton roșu sau negru situat lângă comutator. Puteți reseta cablul prelungitor apăsând întrerupătorul, ceea ce vă poate rezolva problema.
Ce ar trebui să fac dacă computerul nu mai funcționează?
Există mai multe moduri în care computerul dvs. a încetat să funcționeze și „a înghețat”. Probabil că nu veți putea face față singur. Programele de computer sunt deja la un nivel atât de mare încât este adesea dificil pentru utilizatorii lor să folosească programe de bază. Dacă tastatura computerului nu mai răspunde, cea mai bună soluție este să încercați să reporniți computerul.
Ce trebuie să fac dacă hard diskul meu nu funcționează?
La fel ca în cazul multor alte probleme ale computerului, primul pas pe care ar trebui să-l încercați este să reporniți computerul. Reporniți pentru a vedea dacă hard disk-ul este într-adevăr deteriorat. Dacă există o greșeală, cel mai probabil nu veți putea reporni computerul corect. În acest caz, contactați un serviciu profesional, experții vă vor rezolva problema.
Monitorul meu are un ecran negru, ce să fac?
Mai întâi, asigurați-vă că monitorul este cu adevărat pornit. Dacă nu este aprinsă nicio lumină de alimentare (verde sau chihlimbar) pe computer, încercați să apăsați butonul de alimentare și să așteptați să se aprindă. Dacă computerul a fost pornit, ecranul a fost pornit, dar ați fost departe de acesta și, când v-ați întors, ecranul era negru, indicând faptul că computerul este în modul de repaus. Îl „trezești” apăsând mouse-ul sau orice tastă de pe tastatură. În același timp, asigurați-vă că monitorul este conectat corect la partea din spate a computerului.
Ce ar trebui să fac dacă imaginea de pe monitor este neclară sau deplasată?
Dacă cablul de la monitor este conectat sau deteriorat grav, rezultatul poate fi o imagine neclară pe monitor. Deconectați cablul video de la partea din spate a computerului și asigurați-vă că capetele nu sunt îndoite, arse sau rupte. Dacă totul este în regulă, reintroduceți cablul în monitor. Dacă cablul nu este setat în poziția corectă, pe monitor pot apărea linii verticale sau orizontale rapide sau lente. Ecranul monitorului arată ca și cum ar fi ondulat. Imaginile distorsionate de pe monitor pot fi cauzate și de frecvențe electromagnetice puternice, care provoacă distorsiunea imaginii. Prin urmare, asigurați-vă că nu există difuzoare, ventilatoare sau alte dispozitive care au un câmp magnetic interferent lângă monitor.
Ce ar trebui să fac dacă văd un mesaj „Fără semnal” pe monitor?
Asigurați-vă că monitorul este conectat corect la partea din spate a monitorului, precum și la partea din spate a cutiei computerului. Dacă credeți că monitorul este conectat corect, verificați dacă vreunul dintre cabluri este slăbit. Deconectați toate cablurile pe care le puteți de la partea din spate a monitorului. Ar trebui să puteți deconecta cu ușurință orice cablu, cu excepția cablului de date. Apoi deconectați cablul de date din spatele cutiei computerului și reconectați-l. Asigurați-vă că este conectat în siguranță la computer. Majoritatea cutiilor de computer au așa-numitele șuruburi în care conectorii pot fi introduși și fixați suplimentar cu șuruburi.
Ce ar trebui să fac dacă bordurile negre apar pe ecranul monitorului?
Ecranul monitorului se va opri automat din ajustarea la rezoluția corectă dacă ați modificat recent rezoluția. Puteți ajusta rezoluția ecranului la setarea inițială sau o puteți redimensiona manual. Setările manuale ale monitorului variază în funcție de tipul computerului. Puteți regla manual lățimea și înălțimea imaginii de pe monitor. Consultați manualele de informații ale monitorului pentru a regla.
De ce mouse-ul computerului meu zboară pe ecran?
Utilizatorii mouse-ului mecanic optic (cel mai frecvent tip de mouse de computer desktop) au avut probabil deja o situație în care mouse-ul se deplasa haotic peste ecran. Acest așa-numit mișcarea de zbor a mouse-ului pe ecran este cel mai adesea cauzată de poluarea acestuia. Dacă ai curățat mouse-ul, dar problemele cu acesta persistă, ceea ce înseamnă că aparent este deteriorat. Puteți afla dacă chiar faceți acest lucru conectând mouse-ul la un alt dispozitiv. Dacă mouse-ul zboară pe ecranul conectat după conectarea la un alt computer, vă recomandăm să îl înlocuiți.
Ce trebuie făcut dacă roata mouse-ului funcționează incorect?
Dacă utilizați orice versiune de Microsoft Windows și roata nu funcționează corect, încercați să deschideți Proprietățile mouse-ului din Setări. Puteți găsi folderul deschizând panoul de control, făcând dublu clic pe pictograma Mouse.
Cum se curăță tastatura?
Tastele sunt atașate doar la tastatură. Prin urmare, dacă trebuie să curățați tastatura, pur și simplu glisați-o afară cu un cuțit sau alt obiect mai ascuțit și subțire. După evacuare, puteți curăța temeinic atât tastatura, cât și tastele individuale. Dar nu uitați unde aparține fiecărei chei!
Cum încep modul Safe pe computerul meu?
Pentru a porni Windows 7 sau Windows 10 Safe Mode, apăsați F8 când porniți computerul. Aceasta vă va duce la meniul Opțiuni avansate Windows. Folosiți tastele săgeată de pe tastatură pentru a derula la Safe Mode și confirmați cu Enter.
Nu pot șterge fișierul deoarece Windows îl folosește, ce pot face?
Închideți toate programele care rulează pe computer și încercați să ștergeți din nou fișierul. Dacă întâmpinați aceeași problemă după închiderea tuturor programelor care rulează, accesați modul Safe și ștergeți fișierele.
Cum îmi actualizez computerul în Microsoft Windows?
Dacă utilizați Microsoft Windows 7, Windows 10 sau o versiune ulterioară a sistemului, aveți permisiunea de a actualiza Microsoft Windows (în unele cazuri, pentru a actualiza hard diskul). computere) folosind cele mai recente drivere de pe site-ul oficial Microsoft. Majoritatea computerelor sunt setate să se actualizeze automat de îndată ce este disponibilă o versiune mai nouă a sistemului.
Este sigur să opriți un computer cu Windows pornit?
Dacă nu există probleme la utilizarea computerului, utilizatorii nu ar trebui să oprească sau să repornească computerul utilizând butonul de pornire în timp ce Windows este încă pornit. încă rulează. Microsoft a inclus o funcție de oprire în sistemul său pentru a lua toate măsurile necesare pentru a opri computerul în siguranță. Versiunile de închidere a Microsoft Windows controlează funcționarea computerului și îl opresc în siguranță.
Cum pot restaura fișierele din Coșul de reciclare?
Deschideți Coșul de reciclare de pe desktop făcând dublu clic pe acesta. Toate fișierele șterse vor fi afișate în dosar. Marcați fișierele din Coșul de reciclare pe care doriți să le restaurați. Faceți clic dreapta pentru a selecta Resetare.
Ce ar trebui să fac dacă nu pot trimite sau primi mesaje de e-mail?
Asigurați-vă că computerul este conectat la Internet și dacă problema nu se datorează o conexiune proastă. Contactați administratorul de rețea ISP sau Wi-Fi pentru a vă asigura că rețeaua funcționează corect.
De ce nu pot primi e-mailuri cu atașamente?
Dacă caseta dvs. de e-mail este plină de mesaje primite sau dacă ați limitat doar câțiva megaocteți de stocare, nu veți putea primi mesaje e-mail cu atașamente. Dacă nu primiți mesaje cu atașamente, expeditorii vor fi înștiințați cu privire la o problemă cu o casetă de e-mail depășită sau cu dimensiunea fișierelor trimise. Deoarece virușii computerizați sunt răspândiți cel mai frecvent prin e-mail, mulți furnizori de programe de e-mail se protejează de primirea și răspândirea virușilor interzicându-le să primească anumite tipuri de fișiere. De exemplu, Microsoft Outlook protejează utilizatorii prin blocarea anumitor tipuri de fișiere atașate.
Sunt spații permise la introducerea adreselor de e-mail?
La fel ca în cazul adreselor URL de internet, spațiile nu sunt specificate în adresele de e-mail. Cu toate acestea, numele adreselor de e-mail pot fi separate printr-un punct. De exemplu, este posibil ca proprietarul unei adrese de e-mail pe nume John Smith să fi creat un cont [email protected] sau john.s. @ example.com.Rețineți că nu există spații în numele niciunui cont.
Ce ar trebui să fac dacă imprimanta mea imprimă neclar?
Dacă utilizați tipul de hârtie greșit pentru a imprima, paginile imprimate pot fi neclare, imprimate inegal, cu text ondulat sau prin topirea vopselei pe marginile hârtiei. Imprimanta dvs. poate imprima neclar din cauza unui cap de imprimare înfundat. Fiecare imprimantă modernă are propriile instrucțiuni pentru curățarea capului de imprimare, pentru teste automate sau diagnosticarea tipăririi, care pot fi efectuate pentru a verifica curățenia capului de imprimare din imprimantă sau a altor dispozitive utilizate pentru imprimare.
Cum remediez un blocaj de hârtie în imprimantă?
Opriți imprimanta. Verificați tava, locația, în care se introduce hârtia tipărită. Dacă hârtia blocată este vizibilă, scoateți-o manual. Scoateți din tavă orice hârtie care ar putea fi blocată în imprimantă. Dacă nu puteți scoate hârtia trăgând-o afară, deschideți imprimanta astfel încât să puteți accesa cartușele sau tonerele de cerneală ale imprimantei, apoi scoateți hârtia blocată. După îndepărtarea hârtiei blocate, puteți porni din nou imprimanta.
Cum pot instala imprimanta dacă am pierdut discul de instalare?
Din fericire, dacă vă lipsește un disc de instalare pentru a instala imprimanta, nu este la fel de pe cât de problematică poate apărea inițial. Nu trebuie să așteptați instalarea pentru a vă trimite un nou disc. Fiecare producător de imprimante și hardware oferă în prezent acces la driverele și programele sale software, care fac parte din produsele lor descărcabile.
Ce ar trebui să fac dacă nu mă pot conecta la rețea?
Asigurați-vă că cablul de rețea este conectat în siguranță la partea din spate a computerului. În plus, atunci când verificați conexiunea corectă a cablului de rețea, asigurați-vă că LED-urile din rețea sunt aprinse corect. Cardurile de rețea cu LED verde aprins indică de obicei faptul că cardul este conectat și primește un semnal. O lumină verde intermitentă indică, în general, primirea sau trimiterea datelor.
Cum îmi găsesc unitatea de rețea?
Deschideți Microsoft Explorer. În Windows Explorer, faceți clic pe meniul derulant Instrumente, apoi faceți clic pe Găsire unitate de rețea. Introduceți unitatea de rețea sau computerul de rețea ca opțiune de căutare. Dacă numele dispozitivului dvs. este de ex. „Speranță”, introduceți „\ Speranță” în căutare pentru alocarea acestui computer. Pentru a căuta un folder pe computer, cum ar fi folderul mp3, tastați „\ hope mp3” în caseta de căutare. Dacă doriți să vă conectați la un computer sau la o unitate de rețea, vi se va cere să introduceți un nume de utilizator sau acreditări.
Cum aflu numele dispozitivului meu?
Faceți clic dreapta pe Computerul meu, apoi faceți clic pe Proprietăți. Sub Proprietăți, faceți clic pe fila Nume computer. După deschiderea acestui folder, veți vedea numele dispozitivului și specificațiile acestuia. Pentru a schimba numele sau specificațiile dispozitivului, faceți clic pe Redenumiți acest computer.
Ce este un virus de computer?
Un virus pentru computer este un program software care a fost creat pentru a infecta un computer, pentru a se răspândi în programele sale și pentru a distruge datele utilizatorilor. Dezvoltatorii de software au dezvoltat programe antivirus pentru a vă ajuta să vă protejați computerul de viruși. Rețineți că multe computere nu au programe antivirus încorporate și, dimpotrivă, unele computere au programe antivirus preinstalate, dar expiră după 90 de zile.
Are Windows un program antivirus instalat?
Toate sistemele Windows, Windows 7 și Windows 10, includ un program antivirus preinstalat.
Un virus poate deteriora hardware-ul computerului dvs.?
Nu. Virușii informatici se bazează pe codul software, al cărui scop principal este răspândirea virusului în fișiere de computer și alte computere. Provoacă ștergerea fișierelor și probleme de date de pe computer. Dacă aveți o problemă cu un dispozitiv hardware, cum ar fi o imprimantă, o placă grafică, o placă de sunet etc., problema nu este cauzată de un virus de computer.
Voi elimina un virus al computerului dacă formatez sau șterg hard diskul meu?
Dacă computerul dvs. este infectat cu un virus, formatarea sau ștergerea unității de disc și repornirea acestuia va șterge aproape întotdeauna orice tip de virus. Rețineți, totuși, că fișierele copiate pot conține, de asemenea, un virus, precum și alte medii și unități atașate la computer. Dacă computerul dvs. este conectat la un alt computer a cărui rețea este închisă sau virusul este stocat pe un computer cu un alt tip de software decât al dvs. Este posibil ca computerul dvs. să fie din nou infectat cu un virus. Același lucru este valabil dacă computerul dvs. nu este protejat în mod adecvat.
Cum șterg datele de căutare pe Internet?
Deschideți un browser și faceți clic pe pictograma Instrumente (de asemenea, afișată ca o pictogramă cu roată mică în stânga sus). Apoi accesați caseta de securitate și selectați Ștergeți istoricul de navigare. Aceasta va șterge datele de căutare ale browserului dvs. Dacă utilizați Google Chrome, accesați Mai multe instrumente și selectați Ștergeți datele de navigare. Utilizatorii Firefox pot accesa secțiunea Istoric și selecta Șterge istoricul recent.